onsdag 6 maj 2009

Skrock - men ack så kul!

Att spekulera i vilket kön det blir på bebisen, är något som folk inte verkar kunna få nog av. Jag har helt tappat räkningen på hur många som sagt "Det där ser definitivt ut som en killmage" eller "Jaha, du mådde mycket illa? Då är det helt klart en tjej!".

Det finns ju en uppsjö av skrock för att ta reda på vilket kön det är på bebisen i magen. Självklart måste ju jag i min ovisshet om Knyttets kön testa detta. Så här ser det ut för mig:

Tjej
Känner sug efter sötsaker
Hög mage
Bebbens puls är högre än 140 slag per minut
Mamman får mer finnar
Båda siffrorna blir antingen udda eller jämna*
Mycket illamående

Kille
Känner sug efter surt/salt
Låg mage
Bebbens puls är lägre än 140 slag per minut
Mamman får inte finnar
Ena siffran blir udda och andra jämn*
Inget/lite illamående

* Ta åldern på mamman när hon blev gravid - är det udda eller jämnt? Ta även årtalet då mamman blev gravid - är det udda eller jämnt?

Knyttet
Har stundtals känt toksug efter sött, men även surt/salt... (?)
Magen är rätt låg (K)
Pulsen ligger kring 132 slag per minut (K)
Fick massor med finnar och dålig hy i början (T)
Min ålder när jag blev gravid var udda och årtalet var 2008, dvs jämnt (K)
Mådde pyton som attan (T)

Skruttan (som ju är en tjej)
Var jättesugen på surt som tex grapefrukt. Kunde inte äta söta saker... (K)
Magen var rätt hög (T)
Pulsen låg kring 145 slag per minut (T)
Min hy strålade verkligen - inte en finne! (K)
Min ålder när jag blev gravid var jämn och årtalet var 2005, dvs udda (K)
Mådde illa, men mindre än med Knyttet... (T)

Har ni några roliga test för att gissa könet?

Förresten, ni glömmer väl inte att lägga in er gissning på Knyttet?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!