måndag 14 februari 2011

30 dagar: Dag 4 - Vad jag åt idag

Vilken enormt spännande rubrik. Jag hoppas att alla tar noggranna anteckningar nu. Inte missa en endaste liten matbit! För vad kan var mer spännande än att läsa om Susannes matintag en helt vanlig måndag? Okej, är ni med då - här kommer Listan med stort L - listan ni inte vill missa - listan över Susannes matintag en helt vanlig måndag.....*trumvirvel*.......


Frukost: Intogs i all hast samtidigt som två små barn for runt benen. Den kulinariska och GI-inspirerade frukosten bestod av turkisk yoghurt blandad med hallon. Ovanpå det strödde jag lite linfrön och pumpafrön. Till det ett stort glas vatten och x antal skivor kokt skinka.

Fika: En stor kopp te. Earl Grey. Mer spännande än så blir det inte på jobbet...

Lunch: En sen lunch intogs idag i lunchrestaurangen på jobbet. Även den är såklart GI-inspirerad. Det var nämligen en nachotallrik, men eftersom nachochips har högt GI, skippade jag dem och bad istället om mer köttfärs. Till det ett stort glas kolsyrat vatten.

Mellis: En stor kopp te. Earl Grey igen, eftersom jag var kvar på jobbet. Ett päron fick även äran att slinka ned.

Middag: Anländer Susannes Plaza några minuter över 18. Middagen står på bordet. Barnen babblar i munnen på varandra. Pappersgubben försöker få en syl i vädret. Och misslyckas. Som vanligt. När barnen babblar, kan nog bara min mamma lyckas få en syl i vädret... Nåja, Pappersgubben hade förstås lagat middagen. Och nu bjöds jag på något riktigt smarrigt! Stinas kyckling som serverades med en "dinkel-otto", dvs dinkelkorn kokta i buljong och med grönsaker (tomat, zucchini, lök och aubergine) och toppat med persilja. Och så en härlig gräddsås till. Mumma!

Mellis: Nu väntar en stor kopp rooiboste och kanske en bit brieost. En bra avslutning på en bra matdag!

Så, där har ni den - Årets Lista. Om det är någon lista ni ska minnas under 2011, så är det just denna. Och glöm för all del inte var ni såg den först!




Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!