söndag 9 januari 2011

Ett mysigt slut på jullovet

Idag är det ju sista dagen på jullovet för Skruttan, och imorgon bär det åter av till dagis för hennes del. Igår pratade hon med mig, och sa att hon inte ville att jag skulle börja jobba igen. "Jag kommer sakna dig då mamma!". Därför bestämde jag och Pappersgubben att ta tillfället i akt och låta den här söndagen bli hennes. Därför lämnade vi bort Lilleman till goaste syster Dagisfröken några timmar, där han kunde leka med sin lillkusin, och åkte till Heron City för biobesök tillsammans med Skruttan. Vi såg filmen "Marmaduke", som handlar om en Grand danois som vill tillhöra det coola gänget, men inser i slutänden att det här med att vara cool inte är allt här i världen. En typiskt gullig barnfilm helt enkelt!

Efter filmen åt vi lunch tillsammans och Skruttan fick välja mat själv. Och hon valde såklart sushi! Det är något hon tyckte om redan när hon var i tvåårsåldern. Efter en mysig busstund i Heron, åkte vi och hämtade lillebror, och sedan åkte vi hem som en komplett familj. Resten av kvällen har vi bara myst tillsammans - precis som det ska vara sista dagen på jullovet!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Vad fint, hon njöt säkert som en prinsessa! Jag försökte alltid ibland också ha tu-man-hand tid med bara ena dottern. Det är ju inte svårt att genomföra, bara svårt att minnas att göra - och det betyder så mycket för dem!
    Ha det fint,
    Ann-Mari

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!