tisdag 7 december 2010

Tisdagstema: väntan

Veckans Tisdagstema är "väntan", och vad pasar väl då bättre än detta arkivfoto på mig och Lilleman i magen? Som jag väntade på denna lilla krabat. Och han tog god tid på sig i magen. Hela 13 dagar gick jag över tiden. De längsta 13 dagarna i mitt liv. De kröp fram, eftersom jag var inställd på att föda i tid. Skruttan föddes nämligen fem dagar för tidigt, och dessutom hade jag kraftiga sammandragningar från vecka 20 med Lilleman. Men så här i efterhand var ju faktiskt inte väntan så himla lång. Men just då kändes den oändlig. Och självklart var det ju värt varenda minut av väntan, när jag sedan väl fick träffa min lilla kille!
 Klicka på bilden för att se en förstoring.

Mer om min väntan på Lilleman kan du läsa om här.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Jättefin tolkning av temat Väntan.Klart man förstår att denna väntan var värd att vänta på. Gullig bild!

    SvaraRadera
  2. Mycket bra inlägg och vacker bild på dig och din mage

    SvaraRadera
  3. Underbar tolkning. Och att få vara gravid är det härligaste jag vet. Det är en lång positiv väntan då jag för en gångs skull ha känt mig vacker. Underbart=)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!