tisdag 7 december 2010

Självuppfattning

Efter snart tretton år tillsammans, ser min sambo mig fortfarande genom ett rosa skimmer. Eller?

Jag ser: En kropp med hängtuttar, degmage och ett antal extra kilon efter två graviditeter.
Han ser: En kvinnokropp med härligt runda former. En kropp, som fött honom två underbara barn.

Jag ser: Flottigt hår, mörka ringar under ögonen och en antydan till rynkor i ögonvrån.
Han ser: En vacker kvinna, där varje liten rynka berättar en historia, där han varit med på resan.

Jag säger: "Jag har inga kläder att ta på mig. Det får bli den här gamla trasan"
Han säger: "Vad härligt glad du ser ut i den där tunikan. Du sprider glädje omkring dig i den!"

Man borde nog oftare lägga ifrån sig de självkritiska glasögonen, och istället se genom de ögon, som sitter på de, som älskar oss...



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Så sant! Lyssna på din man, det är han som har den rätta bilden av dig :-)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!