söndag 28 februari 2010

Söndag - slem och störande irritationsmoment

Näsan rinner. Hur en kropp kan producera så mycket slem är helt oförståeligt. Men det gör den. Dock mår jag bättre.

Söndagen idag har gått till att sitta i telefonkö till Telia för att fixa e-leg. Fixa och trixa i timmar. Försökte ladda ned diverse program. Funkade inte. Ringde support. Fick nåt mail. Hjälpte inte. Löste problemet själv. Som vanligt när det gäller datasupport...

Lyckades ladda ned programmet. Ska äntligen efter många om och men installera e-leg. Ser en liten rosa bar som sakta blir större medan e-leget skapas. "Äntligen!" tänker jag. Nu ska det nog funka. Men så helt plötsligt stannar den rosa baren. Och ett felmeddelande dyker upp. Ringer supporten igen. Får rådet att starta om datorn (som om det skulle hjälpa...). Gör om hela proceduren. Funkar inte.

Påtalar detta för supporten. Supporten svarar: "Hmmm, jag vill nog felanmäla det här. Du får ringa igen imorgon..." Ursäkta, men ringde jag inte till support & felanmälan? Nähä,inte det. Vad konstigt att de svarade det då...

Så i morgon forsätter följetongen...

Förresten, någon som vet om det finns någon Facebookgrupp som heter något i stil med "Vi som hatar datasupport, och tycker de kan ta och krypa tillbaka dit där de kom ifrån?"



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!