måndag 25 januari 2010

Rensa i röran - avrapportering

Idag blir en riktig avrapporteringsdag...

Jag är ju med i Ulrikas "Rensa-i-röran", och har så varit i hela tre veckor. Ni kan följa all min städning/rensning under etiketten "städa" i vänsterkolumen. Första veckans rensning hittar ni här. Andra veckans rensning gjorde jag, men den har jag inte rapporterat om än. Och tredje veckans rensning, dvs förra veckans rensning kommer tillsammans med andra veckans att rapporteras här.

Andra veckans projekt bestod i att äntligen rensa bland alla mina ljus. Ni förstår, jag har en liten hobby. L-J-U-S. Jag älskar ljus. I alla former , färger och dofter. På senare år har jag kommit i kontakt med Partylite, och kommit att fullkomligt älska deras ljus. Toppenbra kvalitet och underbara dofter för alla tillfällen. Under åren har jag samlat på mig en massa ljus, men aldrig tagit tag i att rensa ut gamla som jag inte gillar. De har bara legat och skräpat. Dessutom har det varit en sådan röra bland dem, att jag inte haft koll på vad jag har, eller hur mycket för den delen. Det visade sig vid genomgången att jag kunde kasta en del, och att jag hade en hel del både ljus och ljusstakar, som jag glömt bort.

Tidigare har jag förvarat mina ljus i ett skåp i köket till min sambos förtret. Och skåpet har blivit överfullt, vilket resulterat i spridda lådor med ljus både här och där. Så nu var det dags att samla allt på ett och samma ställe, samt rensa ur. Pappersgubben röjde en hylla åt mig i vårt förråd och införskaffade backar. Efter en hel del slit, har nu mina kära ljus fått ett nytt hem i vårt förråd, och både jag och Pappersgubben känner oss lite lyckligare .

Tredje veckans projekt var av det lite enklare slaget. Jag bestämde mig för att rensa ur min sminkväska. Jag har mängder med smink, och gillar att sminka mig. Men jag hinner nästan aldrig med det, vilket resulterar i en massa gammalt smink. Därför gjorde jag en fullständig utrensning, och kastade massor av gammalt smink. Framför allt läppstift, som inte ha så lång hållarhet. Och när jag ändå var i farten, passade jag på att ge alla mina sminkborstar och pads en rejäl tvagning. Så nu har jag rena och fräscha penslar samt fräscht smink .



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Oj vad ljus. De är ju inte direkt gratis de från Partylite men luktar underbart.

    SvaraRadera
  2. Annica: Jo, det har blivit några stycken med åren... :D

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!