torsdag 20 augusti 2009

Susannes och Skruttans fina fisk

Häromdagen fick Skruttan välja middag. Hon funderade en stund och bestämde sig slutligen för fisk. Jag kikade in i skåpen och fann en burk kokosmjölk. Kul, tänkte jag, den måste jag laga något med. Sagt och gjort - jag kombinerade Skruttans val med mitt fynd och vips blev det "Susannes och Skruttans fina fisk"! Här kommer receptet:

Susannes och Skruttans fina fisk ca 5 port

1 pkt torskfilé (400g)
1 pkt fryst babyspenat (400g)
3 tomater

1 burk kokosmjölk

salt & peppar


Lägg den frysta fisken tillsammans med den frysta spenaten i en ugnsform. Salta och peppra. Skär tomaterna i skivor och lägg över. Häll över kokosmjölken. Sätt in i ugnen, 200°C i ca 1 timme tills fisken är vit och lätt faller isär. Servera med ris och en grönsallad. Smaklig måltid!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!