lördag 28 mars 2009

Earth hour

"Ikväll klockan 20.30 släcker närmare en miljard människor över hela världen ljuset i en manifestation för klimatet. Genom en enkel handling – att släcka ljuset under 1 timme – kan du vara med och sända en signal till världens makthavare att de vid FNs klimatmöte i Köpenhamn nu i december ska våga fatta de beslut som krävs för en framtid på jorden."

Citatet ovan är från WWF:s hemsida. Jag kommer att släcka mina lampor kl 20:30. Det gör jag inte för att spara ström i en timme. Utan för att visa att jag faktiskt bryr mig om vår framtid. Om vår miljö. Om vårt klimat. Om mina barn och barnbarns framtid.

Jag tycker att det är enormt viktigt att vi gör vad vi kan för att stödja arbetet med att förbättra klimatet. Och att vi själva drar vårt strå till stacken. Det finns så mycket just du kan göra. Lite tips kan du hitta bland annat här och här.


Så bryr du dig? Kommer du att släcka dina lampor? Eller tycker du att våra barns framtid är oviktig?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!