torsdag 4 september 2008

Korkat?

I kväll joggade jag - 4,5 km. Varför borde varje sund människa fråga sig. Jo, för att jag var korkad. Osmart. Tänkte inte. I ett svagt ögonblick sa jag ja. Till att springa i Bellmanstafetten den 13 sept. Med mina kollegor. Det är 5 km per person. Och jag sade ja! Fattar ni?

Så nu har jag kutat hela våren 2-3 ggr per vecka. Jobbat upp en kondis, som var rätt schysst. Sen tog jag 6 veckor semester... Sprang en gång på semestern. I början. Inget mer. Det var alltså 1,2,3,4,5......många.......alldeles för många veckor sedan jag sprang. Och nu är det bara drygt 1 vecka kvar tills det är dags. Hinner man jobba upp kondisen igen på den tiden? Nja, men jag gör i alla fall ett gott försök som den tävlingsmänniska jag är. Så håll utkik efter mig i spåren, för här kommer jag!

Den här superhärliga serien kommer från Jan Andersson - kika in på hans sida, där finns ännu mer kul!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!