lördag 21 juni 2008

Susannes nubberöra (gubbröra)

Jag har aldrig tidigare gjort en nubberöra (eller gubbröra som det också brukar kallas). Men i år tyckte jag att det var dags att göra ett försök... Så jag använde fantasin och funderade vad jag tror skulle vara gott att ha i en nubberöra. Resultatet ser ni nedan och där kan ni även se receptet om ni vill prova själva. Jag tyckte i alla fall att det blev supergott - framför allt på en knäckesmörgås med lite klippt gräslök ovanpå!

Susannes nubberöra (gubbröra) 3-4 pers
2 hårdkokta ägg
1 burk mästarmatjesill
2 knipplökar (små)

2 tsk kapris

2 dl turkisk/grekisk yoghurt

3 msk majonäs

nymalen peppar

Hacka äggen. Skär sillen i små bitar. Skär löken i tunna strimlor. Blanda ägg, sill, yoghurt, majonäs, kapris och peppar. Smaka av och krydda eventuellt mer om det behövs. Servera tex. på en knäckesmörgås med lite klippt gräslök ovanpå.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

  1. HIV. Läget kritiskt. Katastrofens omfattning i dagsläget går i dagen först om tio år. Vi inväntar en halvårsrapport från Smittskyddsinstitutet. Den kommer att presenteras i skymundan. Makthavarna iakttar största möjliga tyssssssstnad. De förtjänar djupaste misstro. Det förekommer ingen HIV-prevention överhuvud taget. Gummistrategin fungerare inte.

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=796170

    Sanningen retar mörka krafter som vill mörklägga hela saken. Porreländet propagerar för dödligt sexbeteende. Det gör ingen någon åt. Inte krogslasket heller. Sanningen måste köras ner i halsen på folk mer eller mindre med våld. Det är vad läget kräver. Med denna fasansfulla blodsmitta tar man inga risker alls. Det är monogami eller avhållsamhet som gäller, och så enkelt är det.

    SvaraRadera
  2. Kraxpelax: QUE?!?! Undrar vad denna kommentar har med mitt inlägg om nubberöra att göra... Propagera gärna för dina åsikter, men inte på min blogg. Gör det istället i din egna!

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!