tisdag 17 juni 2008

En smarrig smörgås

Häromdagen kikade jag in hos Magda, och hon inspirerade mig till dagens middag. När man har en sjukstuga är man ju inte direkt sugen på att laga mat. Därför passade det perfekt med en smörgåsmiddag. Det bidde helt enkelt en smarrig smörgås! Man kan ju variera mackor i det oändliga, och jag tror att det nog skulle smaka gott med något grönt till denna, tex. ärtskott eller lite ruccola...

En smarrig smörgås
chevré (getost)
mango chutney
rökt kalkon
paprika
ciabatta

Bygg ihop smörgåsen i den ordning du föredrar - förslagsvis börjar och avslutar
du med brödLäs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

  1. Låter gott! Jag är en riktig smörgåstjej.

    Vilken fin blogg du har! Återkommer! // Annica

    SvaraRadera
  2. Annica: Tackar - du är så välkommen tillbaka! Gillar också smörgåsar - går ju att variera precis hur mycket som helst!

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!