tisdag 17 juni 2008

It ain't over til' the fat lady sings...

Rekommenderar den känslige att hoppa över följande stycke
Tidigt i morse var det dags återigen för en kräksejour. I Skruttans säng den här gången. Hade varit smart och lagt en handduk i botten. Klok av mig, visade det sig. Det räckte med att ta bort handduken och bädda nytt lakan. Satte på henne en "kisspåse" som vi fått från läkaren för att ta urinprov. När vi sedan gick upp några timmar senare hade fröken lyckats kissa, så jag kunde dra bort påsen (som sitter fast med klisterlim - typ som på plåster - AJ!) och placera provet i kylen tills vi var reda att åka till vårdcentralen. Därefter satte sig tösen på pottan och med ett endaste brak tömde hon även tarmen på innehåll - som färgat vatten *urk* (jag varnade i början - känslig skulle INTE läsa!). Fixade lite vätskeersättning med cola igen och hon drack i alla fall den bra. Men ingen mat fick jag i henne.

Nu kan ni känsliga läsa igen
När jag fått i mig lite frukost pallrade vi oss iväg till vårdcentralen och provmottagningen. Där lämnade vi in "kissprovet" och så fick Skruttan lämna lite blodprov. Hon var superduktig när de stack henne i fingret - sa inte ett knyst! *mäkta stolt mamma* Som plåster på såren fick hon ett skojigt plåster på fingret och ett klistermärke - vilken lycka!

Efteråt kikade vi lite på fiskarna i akvariet som står i väntrummet. Skruttan säger då: "Mamma, fiskarna pratar" Funderade lite en stund och sedan slog det mig - de gapar ju hela tiden och det ser ju ut som om de pratar

När vi var klara frågade jag återigen om hon ville ha något att äta. Hon svarade hamburgare, så det blev ännu en tur till McDonald's. Men väl där ville hon hellre ha en glass... Nu ligger hon i alla fall och snusar (sedan kl 13!), och jag har en hamburgare från McDonald's redo åt henne om andan skulle falla på när hon vaknar

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!