söndag 20 april 2008

Festfixare nästa?

Igår firade vi min pappa som fyllt 60 år. Jag och syster Hund fixade hela biffen! Först en liten shoppinglista till pappsen så att han kunde åka och handla nödvändiga ingredienser på fredagen. På lördag förmiddag kavlade vi sedan upp armarna och tog tag i grovgörat ivrigt påhejade av Skruttan. Vi hade såklart även hjälp av både pappsen och syster Mini-Me. Vi fixade snittar (lite 80-tal, jag vet - men det är faktiskt både praktiskt och gott) till förrätt tillsammans med pappsens specialare till fördrink. Till varmrätt kokade vi två stora köttgrytor på hjort och rådjur som serverades med potatis och en fräsch sallad. Till efterrätt gjorde vi en fruktsallad med riven vit choklad. Och som vickning bidde det ostar och kex lite senare in på småtimmarna. Kalaset blev riktigt lyckat och vi hade det väldigt trevligt allihopa! Pappsen fick presentkort på "Gubbdagiset" (Claes Ohlsson) som han själv kallar det, en scooter (fråga mig inte vad han ska ha den till - det var Pappersgubbens idé, men pappsen tyckte att det var roligt!) och blommor av oss.Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!