söndag 13 april 2008

En lugn helg med och utan familjen

Igår tillbringade vi nästan hela lördagen tillsammans med delar av stora familjen. Idag har jag däremot fått en massa egentid, något som man ofta saknar när man är mamma. Först fick jag sovmorgon, eftersom min urgullige karl gick upp med Skruttan när hon vaknade. Jag pallrade mig inte upp ur sängen förrän vid 10:15... Åt frukost i lugn och ro. Strax före 11 åkte Pappersgubben och Skruttan iväg till svärisarna för att jag skulle få lite tid själv. Jag hade en del viktiga saker som jag var tvungen att ta itu med idag, och då underlättar det om man inte har en liten tös cirklandes kring benen. Kokade mig en kopp silverte och började läsa lite viktiga papper. Efter ett tag tog jag en paus och satte mig framför datorn, bloggade och scrappade. Tog en smörgås och en ny kopp te (inte silverte den här gången, utan vanligt svart som heter "vårkänsla" - också från Magda och mycket godare än silverteét). Satte mig en stund framför TV:n. Och så lunkade dagen på - pysslade lite, tog tag i mina viktiga saker, slappade... Vid 18 kom Pappersgubben och Skruttan hem med middagen - sushi till mamman och pappan. Barnet fick resterna från fredagens lax. Efter maten gick vi ut på promenad tillsammans och kom inte tillbaka förrän en timme senare. Läggdags för Skruttan och kvalitetstid för föräldrarna! Dags för ännu en kopp te tror jag - undrar om jag kan lura i Pappersgubben lite silverte?
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

  1. Det var ett jäkla tjat om silvertet... grrr. Nästa gång vi kommer så köper vi med oss en stor kaktus eller nåt =P

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!