måndag 27 augusti 2007

Matsedelsmåndag!

Jag tänkte börja med ett litet tema på måndagar, nämligen veckans matsedel. Jag lägger varje måndag upp ett förslag på middagar hela veckan och med länkade recept. Om det är ett recept som det står (Susanne) efter så betyder det att det är mitt eget recept och att jag lägger ut receptet samma dag eller kvällen före. Matsedeln är komponerad så att det ska vara de flesta sorters mat (fisk/fågel/kött/veg etc) på en vecka. Självklart är jag dock partisk och skriver upp sådan mat som jag själv gillar, eftersom vi följer den här matsedeln här hemma! Så håll till godo - här kommer matsedeln för vecka 35:

Matsedel vecka 35
  • Onsdag: Nachos
  • Lördag: Stekt biff, rostade rotfrukter och getostsås (Susanne)

3 kommentarer:

  1. Tipsar (ang. söndagens recept) - Jag brukar göra en fetaostpestoröra som är gudomlig. Jag köper färdig pesto, keso och fetaost, rör ihop allt med färska kryddor och serverar röran som den är med kokt pasta (snabbmat) eller till t.ex. grillad kyckling. *mums*

    SvaraRadera
  2. jag tar några tips av dig ;-)

    SvaraRadera
  3. Bra idé! Ska hålla koll efter lite tips. :-)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!