söndag 1 juli 2007

Bio, barnkalas, spyor och bortbjudna - en mammas vardag helt enkelt!

Lilla Skruttan verkade må bättre igår, så vi bestämde oss för att gå på bio jag och Pappersgubben tillsammas med Mini-Me (ena lillsyrran), Mr USA (min morbror som just flyttat tillbaka till Sverige efter x antal år i USA) och hans dotter. Syster Dagisfröken fick vara barnvakt åt Lilla Skruttan. Vi åt middag i Heron City och sedan tog vi en tur till Willys för det obligatoriska biogodisinköpet och sedan var det dags att bänka sig framför "Pirates of the Caribbean 3". Filmen var som en typisk äventyrsfilm; spännande, kärlek, lite känsliga ögonblick och såklart lite humor. Jag gillade den (man kan ju inte annat när Johnny Depp har huvudrollen )! Fanns en del riktigt roliga scener!!!

Idag var Lilla Skruttan helt feberfri och allt var frid och fröjd. Därför åkte vi iväg hem till Becca på Alicias 1-årskalas för att fira henne. Det bjöds på en massa gottis och barnen lekte för fullt tillsammans. Det blev dags för lunch för Lilla Skruttan, och den fick intagas sittandes i en barnmatstol i vardagsrummet. Efter ett par tuggor hostar hon till och sedan kommer det upp en riktig kaskadspya (ursäka ni som är känsliga...)! Usch!!! Hon kräktes ned hela stolen, sig själv och lite av golvet... Stackars liten!!! Jag fick ta av henne kläder och så skjuss in i duschen med bebban! En schampoflaska senare kom Lilla Skruttan ut ur duschen och fick på sig rena kläder. Under tiden hade snälla Karin tagit reda på alla spyor på både golv och stol (TACK!). Eftersom jag inte visste vad som gjort att Lilla Skruttan spydde, tyckte jag att det var bäst att röra sig hemåt innan vi eventullt smittade ned något annat barn... Lilla Skruttan verkade dock må prima... Tack så jättemycket Becca för ett roligt kalas, och sorry för en spyende bebba!

Eftersom vi var bortbjudna på middag på kvällen och Lilla Skruttan inte spydde något mer, fick Babbelmamman (min kära mor) vara barnvakt den här gången. Det gick faktiskt bra - Lilla Skruttan kräktes inte mer, men fick lite feber. Febern hade däremot gått ned när vi kom och hämtade henne, så nu verkar hon "återställd" igen... Jag tror faktiskt att det är tänderna som spökar - hon reagerade nämligen likadant sist hennes tänder gjorde ett ryck. Middagen var i alla fall väldigt trevlig och vi bjöds på mycket god grillad mat och hemlagad paj till efterrätt.
Och nu ligger Lilla Skruttan och sover gott i sin säng - hoppas det är OK med henne imorgon och att det här som hon nu strular med har gett med sig!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att Vendela verkar må bra trots allt!

    Tack för att ni kom och tack för det mysiga tältet!
    Kramar

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!