fredag 29 juni 2007

Biltur till Dalarö och feber

Lilla Skruttan har varit lite kinkig i någon dag nu med maten, och det brukar förebåda att allt inte är OK med henne... Så idag vid lunchen var det lite matkrig här hemma. Lilla Skruttans lunch hamnade precis överallt - både på henne, matstolen och på golvet!!! Så det bidde en dusch för henne efteråt. Efter katastroflunchen for vi ut till Dalarö för att hälsa på min mormor och morfar. Som bonus var även min moster och hennes man nere på besök från Dalarna. Trevligt med en fikastund och lite soljäs. Framåt middagstid åkte vi hem till min mamma och åt middag med dem. Efter en stund märkte jag att Lilla Skruttan kändes varm. Hon hade dessutom bajsat igenom blöjan, så hon verkade inte helt OK i magen. Vi packade ihop oss och åkte hem för att kolla temp och sova sängen. När vi kom hem visade det sig att hon hade 39,4°C i feber! Stackar'n!!! Nu har hon i alla fall fått Alvedon och ligger och nannar. Undrar om det är en förkylning i kombination med tänder?!? Sist när hennes fyra övre framtänder gjorde ett ryck (är inte framme än) var det ungefär likadant... De små liven blir ju mer infektionskänsliga när de håller på att få tänder ju.

1 kommentar:

  1. Åh vad jobbigt att Vendela fick feber! Hur mår hon nu? Tror inte Alicia blivit smittad dock, är säkert bara tänderna för Vendela.
    Kramar

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!