tisdag 5 juni 2007

Strandliv

Idag har vi varit på stranden hela dagen jag och Lilla Skruttan. Vi tog vårt pick & pack och knatade ned till vår strand vid 12-tiden idag och kom inte tillbaka hem förrän kring 15. Det blev både lunch och sova middag i vagnen på stranden för lilla tösen. Dessutom passade hon på att premiärbada i sjön. Hon tjöt av skratt och tyckte att det var jätteskoj att gå och klafsa i vattenbrynet så att det stänkte kring fötterna. När vi kom hem var vi ute resten av dage. Lilla Skruttan satt på trappan och lekte för fullt och jag pysslade med annat (hängde tvätt och läste lite). En toppenmysig dag i ett underbart väder helt enkelt!
När Pappersgubben kom hem åkte vi iväg till Kungens Kurva för att kolla på bil. Vi ska nämligen köpa en till bil. Vi känner att det är dags nu, och vi vinner så mycket tid på att både jag och han har en bil var. Den bil vi kollade på var en Toyota Aygo (se bild nedan). Vi fick lite info och provkörde och ska nu sitta hemma och fundera i ett par dagar. På torsdag ska Pappersgubben kontakta säljaren igen och tala om vad vi bestämt oss för. Personligen gillade jag den, men vill ut och provköra lite mer på högre växel - åkte bara på parkeringen nu...

1 kommentar:

  1. Åh var härligt med stranden! Nu blev jag sugen! Fin bil!

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!