söndag 25 februari 2007

Jättegod kladdkaka, klädbytardag, hembakad semla och "åh när ni" (säg det fort)...

Igår blev jag bjuden på en såååå god kladdkaka! Fikade (som man oftast gör som mammaledig) hemma hos min kompis Maria. Hon har en dotter, Maja, som är jämngammal med Lilla Skruttan. De två sötnosarna hade det riktigt skoj ihop. På kvällen åkte jag och Lilla Skrutt för att hämta Pappersgubben på jobbet (och nej, det var inte för att hans nya brallor spruckit). Det var för att han unnat sig ett par fredagsöl, vilket var honom väl förtjänt. Han lyckades nämligen få in en artikel igår i en mycket bra tidning - grattis min lilla Pappersgubbe, jag är så stolt över dig!!!
Eftersom jag inte fått nog av shopping, trots de senaste dagarnas aktiviteter, var vi iväg till "klädbytardagar" på fm idag. Detta är för mig ett nytt fenomen som jag inte kände till innan jag fick barn. Det är helt enkelt "second hand-shopping". Fick tag i så mycket bra kläder till Lilla Skruttan för en väldigt billig penning. Känner mig lite mer tillfredsställd nu...
Ikväll fick Pappersgubben helt plötsligt ett ryck och skulle baka semlor - från scratch! Dvs han gjorde deg och allt. Sjukt avancerat! Medan jag satt framför datorn och surfade, lyckades han fixa ihop en varsin semla till oss. På den som var till mig hade han gjort ett litet hjärta i floursocker - min lilla sötnos!!!
Och så var det då åter lördag och melodifestival, och vi satt bänkade framför TV:n såklart! Jag bara älskade After Darks bidrag!!! Så kul med ett lite lagom subtilt budskap i låten - texten var hejdlöst kul!!! Synd att de inte gick vidare - hade varit kul att se dem i Helsingfors och framföra en låt om onani (eller ja, åh, när ni...) för hela Europa. Åh, vad jag hade skrattat!!!!
Rapport från tvätten: "Vi hänger fortfarande kvar på utspridda ställen i lägenheten. Får se när Susanne orkar ta tag i oss och börja vika..."
Semlan min söta pappersgubbe bakat

1 kommentar:

  1. Åhh klädbytardag vill jag också gå på! Shoppingsuget och plånboken är inte riktigt synkade...

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!