torsdag 22 februari 2007

Hmmm, var ska jag hänga den här nytvättade handduken?

Idag kom Pappersgubben hem tidigt - redan klockan 12! Jippi!!! Dags för lite "Family-Quality-Time". Vi packade ihop oss i "Vovven" (vår Volvo V70) och åkte in till stan (Sthlm) för att äta semla på Tössebageriet. Tössebageriet är välkända för sina underbara semlor - ett hett tips om man har kraftiga "Semmel-cravings". Det var riktigt mysigt att få vara en liten familj och sitta och fika som en vanlig Svensson. Efter lugnet kom sedan stormen... Det började med att Pappersgubben skulle köpa ett par nya byxor att ersätt de "urton" (ett tal som beskriver en större mängd av något- Susannes eget språk) par han har med hål i grenen (och nej, hålen är inte där för att jag har någon konstig fetich eller så - han har helt enkelt nött sönder dem). Som det var innan shoppingturen gick han runt på ett par byxor och ibland något par utav de trasiga. Fick hämta honom en gång på jobbet för att "sprickan" hade spridit sig ut över hela rumpan, och så gick det då rakt inte att åka tåg hem. Man kunde ju se hela härligheten (eller ja, inslaget i ett par kalsonger i alla fall). Nåja, vi lyckades faktiskt få tag i hela två par manchesterbyxor till karln, och riktigt snygga var dem också! Efter denna kraftiga vindby kom sedan stormen - storhandla på ICA Maxi... Oj,oj, oj - vad vi handlade!!! Höll på i typ två timmar!!! Men nu har vi verkligen fullt i både kyl och frys, och det känns väldigt skönt! Ett stort "Hallelulja" för "Vovven" - utan den hade vi fått skicka maten med posten... Avslutade nu kvällen med att ta ett allvarligt snack med min tvätt. Hela dagen hade gått utan att den late f-n hade hängt sig!!! Näe, nu blir det andra bullar av tänkte jag. Tyvärr var det tvätten som drog det längsta stråt, så nu har jag hängt upp den själv (åh, hatar att förlora - men ibland måste man ju erkänna sig besegrad). Var hänger man upp tre maskiner???? Ja, först fyller man tvättsträcket som vanligt. Sedan går man över till ryggstöd på stolar. När de är slut börjar man bli smått desperat och hänger upp lite på elementen. När de tar slut (eller är för dammiga som i mitt fall), blir det de verkliga desperata fallen som tex dörrar och handdukshängarna i badrummet. Nåja, jag har i alla fall ett rent hem - eller ja, ett hem fullt av ren tvätt i alla fall...

3 kommentarer:

  1. Haha,du ska se när vi tvättar lakan här hemma... Vi är alldeles för lata för att gå till tvättstugan och torktumlare har vi ingen...

    SvaraRadera
  2. Torktumlare säger jag bara!!!

    Tössebageriet är kanon, dock har jag aldrig ätit semlor där...

    Det där med hål i grenen känner jag igen, karln min lyckas också alltid göra så!

    SvaraRadera
  3. Hihihi, vad roligt du skriver :-) Känner igen det där med tvätten, man kan bli galen. Och aldrig tar den slut heller! Känner även igen det där med hål i grenen, Anders använder ett par jeans tills de typ hänger samman på en tråd sen köper han nya. Det där med att ha flera att byta mellan verkar inte vara hans grej :-) Vad mysigt det lät att fika som en hel familj!

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!