torsdag 10 mars 2011

30 dagar: Dag 10 - Vad jag hade på mig idag

Från de djupa frågorna om tro och annat, växlar jag idag om till något mer ytligt. Jag är nämligen framme vid dag 10 på min 30-dagarslista, och dagens rubrik är "Vad jag hade på mig idag". Så håll i hatten - tvåbarnsmorsan goes modeblogg!

Som sig bör, började jag dagen med att stiga ur sängen. Klädde på mig mysbyxor och sunktröja. Lufsade ner för trappan för att vakna och inta frukost. Styrkt av maten, klädde jag mig sedan för arbetsdagen.

Dagens outfit blev följande:
Jeans a la loose fit från VeroModa
Lila topp i aningen klockad modell (sitter lagom löst över dallermagen) från Lindex. Toppen är dekorerad med en lång rosett, och oj så gulligt det blev nu...
Strumpor med söta elefanter från "Fem myror..."
Mörkgrå melerad kofta med långa flikar - allt för att ge intrycket av att jag är en snygg och slank modell, helt utan dallermage... Från Gina Tricot. Koftan alltså. Inte magen. Dallermagen är tyvärr min alldeles egna. Hmmm, jag kanske skulle kunna sälja den billigt på rean? Magen alltså. Inte koftan.
Självklart matchade jag det hela med lila nagellack på mina små stumpar till naglar. Jorrå, ibland gör man sig till!

Nu däremot är arbetsdagen över, och mysbyxorna och sunktröjan är åter på - ordningen är återställd!




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!