tisdag 22 februari 2011

30 dagar: Dag 6 - Min dag

Min dag... *funderar* Eftersom jag inte har så enormt spännande saker som hänt idag, tänkte jag istället berätta om min dag i fredags.

Det var alltså fredagen den 18/2. Jag satte mig som vanligt i bilen och åkte till jobbet på morgonen. Och precis som vanligt var jag förstås lite sen. En helt vanlig fredag helt enkelt. Men den var faktiskt inte så himla vanlig skulle det visa sig...

På morgonen kör jag in vid vändplan på jobbet, för att snabbt springa upp och hämta lite papper på mitt kontor och sedan åka vidare. Men det gick inte så snabbt, för jag hinner inte ens stanna bilen innan jag blir påbackad i full fart. Krasch! Hela kofångaren på min kära, lilla Citroën C1 lossnade och plastbitar flög. Som tur var klarade jag mig helskinnad. Bilen får jag dock lämna in på reparation. Killen som backade in i mig var väldigt trevlig, och vi löste det hela utan att vara oense.

Dagen fortsatte sedan i full fart. Först ut var det teambuilding med min nya sektion på jobbet som stod på schemat. Eftersom jag var med och ordnade det hela, ville jag ju såklart vara i tid. Men det sket sig kan man säga... Vi fick i alla fall roa oss med att bland annat köra ett stenhårt och skitroligt pass box n' kick (boxningsträning). Jag var helt slut efteråt. Vi roade oss även med att laga sushi tillsammans, vilket var riktigt spännande (och gott!). Visserligen har jag gjort det förr, men nu när vi var 30 pers från jobbet, var det lite annorlunda...

Jag avslutade kvällen (läs: natten...) med en underbar tjejmiddag på stan tillsammans med ett gäng härliga mammor. Efter en massa fniss och mat, drog vi vidare för lite drinkar och dans. Slutligen damp jag ned i sängen, fullständigt utmattad vid 2 på natten. Det var en heldag som heter duga det!

Jo, jo, det är inte alltid lätt att vara tvåbarnsmorsa...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!