måndag 7 februari 2011

30 dagar: Dag 1 - Presentera dig!

Det finns en lista som har cirkulerat på en massa bloggar den senaste tiden. Listan heter 30 dagar, och där ska man blogga om ett givet ämne varje dag. Så here goes - Dag 1: presentera dig själv

Vem är jag? En komplex fråga egentligen. Och vem vill man ha svar av? Den kaotiska tvåbarnsmorsan Susanne? Friluftsmänniskan Susanne? Inredningssuktaren Susanne? Designern Susanne? Kemisten Susanne? Familjekära Susanne? Babbelmamman Susanne? Tänkaren och drömmaren Susanne? Träningsnarkomanen Susanne?

Nåja, jag är i alla fall, som bloggens titel antyder, en tvåbarnsmorsa som har huvudet fullt av allt mellan himmel och jord. Min familj står självklart i centrum. Jag lever ihop med min underbara kärlek sedan 13 år tillbaka. Tillsammans har vi två fantastiska barn ihop - storasyster Skruttan och lillebror Lilleman. Jag kommer från en stor familj, där vi alla står varandra nära. Mina tre systrar och jag är nära vänner, träffas ofta och pratar nära på varje dag med varandra. Min stora härliga familj är viktig för mig, och jag skulle inte kunna flytta långt från dem!

Jag hittar mitt lugn i naturen. Framförallt ute i Skärgården eller i Skogen. Där hämtar jag andan. Flyr storstadsstressen. Andas frisk luft. Finner ro. Ute på vår ö i Stockholms Skärgård flyr jag storstden, och bara är mig själv. Njuter. Det är där jag trivs bäst!

Jag gillar inredning, och sneglar konstant i inredningsbloggar. Men jag hinner aldrig göra något. Vårt hem är inte taget ur någon inredningstiding. Oftast är det fullständigt kaos, med leksaker över hela vardagsrummet. Men jag gillar't. Det är mitt hem, och det står jag för!

Jag jobbar med grafisk design på fritiden, och jag har en egen hemsida där jag säljer mina tavlor - Skärmtrollet! Kika in och se om ni hittar något ni gillar ;)

Jag har pluggat på universitet, och jobbar som kemist. Står och blandar ditt och datt på labb, och vips så har vi ett nytt läkemedel! Eller så är det inte riktigt så enkelt...

Träning har en central roll i mitt liv, och för att må bra behöver min kropp en viss dos av träning. Jag försöker träna ca 3 ggr per vecka. Just nu alternerar jag mellan BodyPump, Spinning och Yoga.

Det var en del av Susanne, den komplexa tvåbarnsmorsan. Ni kan även läsa lite mer om mig här.




Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!