tisdag 21 december 2010

Julhandla is the shit!

Åkte till IKEA idag. Ni vet det där stora varuhuset, som alla andra också alltid handlar på. Jag skulle julhandla. Förberedde mig på det värsta. Vässade armbågarna innan jag åkte från jobbet. Övade syrliga kommentarer i bilen på vägen dit. Men vad hände? Platt fall! Det va r en perfekt IKEAdag - jag kunde handla i lugn och ro. Strosade runt först. Tog en fika. Hittade allt jag skulle ha. Inget var slut på lagret. Och jag köpte inga servetter. Bara det!

Glad i hågen åkte jag vidare till Skärholmen centrum. Tänkte att nu blir det nog till att vässa armbågarna rejält. Funderade på om man kanske borde haft stålhättor på skorna, för att undvik mosade tår. Men vad hände? Platt fall igen! Folk verkar vara någon annanstans och julhandla. Så även här fick jag tag i de julklappar jag ville ha. Nästan. Och så hann jag dessutom handla en tröja till mig själv. På rea. I bara farten liksom.

Så ska en slipsten dras!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Om du hade en P E R F E K T IKEAdag så var det bara du... Du undrar vart alla var. Joodu, det ska jag tala om... de var på IKEA i Sundsvall. HELA Birtsa city var knökfullt och det gick inte att ta sig nästan åt något håll alls. Alla bilister var som galna. Tutade och skrek, bakade och körde som ena dårar... Så du hade T U R du!

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!