torsdag 21 oktober 2010

Rapport

Nu har jag jobbat i 4 dagar, och det känns. Jobbet löper på som vanligt redan nu. Och igår fick vi våra domar. Besked om avsked eller behålla jobbet. En riktigt nervig dag, med ont i magen och oro. Och såklart var jag sist på lisan av folk som skulle meddelas. Hörde hur chefen gick runt i korridoren utanför mitt kontor. Kollegan kom in på kontoret och berättade, att hon fått ett positivt besked. Själv väntade jag. Och väntade. Magen knöt ihop sig mer och mer. Tillslut var det bara en hård klump kvar. Och då kom chefen till mig...

Hur det gick? Jorrå, jag fick även jag ett positivt besked, och blev önskad välkommen till den nya organisationen. Så jag har mitt jobb kvar!

Men det var svårt att glädjas. Luften gick ur mig efter all anspänning. Men jag kände mig ändå lättad över beskedet. Nu kan man börja se framåt igen, efter att detta legat och grott i 1,5 år. Sjuk att en omorganisering ska ta så lång tid!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Grattis ändå tiil att du har jobbet kvar. Nu får du ta en riktig myshelg och njuta av att äntligen veta.

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!