söndag 31 oktober 2010

Det här med vintertid...

Tidigt i morse (läs: inatt) försökte jag förklara det här med vintertid för min son. Vintertid innebär att man sover en timme LÄNGRE. Inte att man vaknar en timme tidigare. Jag vet att många brukar ha svårt att minnas om man ska ställa tillbaka eller ställa fram klockan. En minnesregel är att man på hösten ställer tillbaka utemöblerna i förrådet, och på våren ställer man fram dem igen. Fast inte om man heter Susanne. Då står utemöblerna visst ute hela vintern. Hmmm, undrar om det är därför de ser så sjabbiga ut...

Tyvärr är min son bara 1,5 år och att förstå det här med vintertid är inte hans grej. Han vaknade glatt klockan 4:30 vintertid, och skulle gå upp. Det talade han om väldigt klart och tydligt! Så vi gick upp, jag och Lilleman. Vi (läs: jag) bänkade oss (mig) i soffan. Slog på TV:n. Lite barnkanalen kanske? Nähä, inte ens Bolibompa hade börjat. Okej, om inte barnprogrammen börjat, då är det tidigt va? Tänk om bara Lilleman kunde nå samma insikt.....

Förresten, Lilleman, här finns lite intressant läsning om sömn...
1. Mat- och sovklocka
2. Sömnbrist



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!