onsdag 7 april 2010

Ordlös Onsdag: Ljus

Ännu en Ordlös Onsdag knackar på dörren, och våren med sol, ljus och längre dagar bjuds in. Därför blir temat den här gången: Ljus

Hur tolkar du veckans tema?

Här kommer min tolkning:
Klicka på bilden för att se en förstoring

Vill du veta mer om Ordlös Onsdag och hur det fungerar? Klicka på knappen "Ordlös Onsdag" ovan!


Lägg in ert bidrag via Mr Linky nedan. Ni ska lägga in länken till ert Ordlösa Onsdagsbidrag för veckan/permalänk - inte er bloggs/hemsidas förstasida. Alla länkar som inte är direkt till OO-bidraget raderas, för att det inte ska bli förvirrande för de som vill kommentera hos andra. Om ni råkar skriva fel länk - lägg in en ny länk, så raderar jag den första.





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

18 kommentarer:

  1. Färgrika ljus iglas. Snyggt.
    Min bild är efter sista matchen i handboll i den gamla sporthallen som politikerna nu vill riva
    Snart slocknar ljusen helt om det inte görs något åt det. Finns mycket nostalgi i den byggnaden Ha de gott.,Anita

    SvaraRadera
  2. Fina stilrena ljuslyktor utan krusiduller. Såna gillar jag.

    SvaraRadera
  3. Ljus i alla former är vad vi längtar efter mest nu.
    Ha en skön dag:Lissen

    SvaraRadera
  4. Ja, ljus på alla sätt och vis, är väl vad vi verkligen längtar efter och behöver nu!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  5. Kul tema du hittat på.
    Allt ljus är ju inte stearinljus, så d ska bli kul att se vad alla hittar på med ditt tema.

    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  6. De är så läckra de där värmeljusen som är genomskinliga. Är det där de danska med doft eller "bara vanliga"? Snyggt blir det i alla fall i genomskinliga lyktor.

    Jag har en bild på sommarlängtan hos mig idag. Sent kvällsljus i midsommartid. Tiden då sommaren äntligen anländer Kiruna, långt efter resten av landet.

    SvaraRadera
  7. At stearinlysene i forårsfarver står på en dug med blomster og blade er "dobbelt op"! Flot fundet på :-)

    SvaraRadera
  8. Tänk om vi inte hade stearinljus.. vilken olycka om det elektriska ljuset skulle strejka;) Underbar bild på ljus:)

    SvaraRadera
  9. Helt klart att ljus kan öka festlighetsfaktorn på en fest. Doftade dina ljus också eller spred de bara mysljus? Jag väljer en miljö långt innan elljuset gjorde intåg, lite av ett önskefoto. Där var det totalt mörker i många hundra år... ;-)

    SvaraRadera
  10. Hihi, nån sekund innan jag scrollat ner så jag såg din bild tänkte jag undrar vad hon menar, kan jag använda mina fina ljus? Vet inte om dina är såna PartyLite teljus, det finns ju även av andra fabrikat nu. Mina ljus av tre olika sorter är alla PartyLite. Jag använder nästan bara dom nuförtiden. Försöker passa på att handla när något är billigare, då är det lite lättare. Sen gillar jag deras ljus, även en del annat som dom har. Här är dock alla blå tillbehör sånt som jag fått av en kär vän.

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Mycket stämningsfullt med dina vackra ljus.

    Må gott, önskar Irene

    SvaraRadera
  12. Vackert med ljus. Ett fint foto!
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Härligt tema, fina ljus ;).

    Önskar en trevlig kväll!
    Xini Björnmamman

    SvaraRadera
  14. Vad kul med färgade värmeljus i stället för färgade ljusstakar. Jag valde att tolka temat ljus med ljussättning i stället.

    SvaraRadera
  15. Tjusigt och mysigt ljus du funnit.

    SvaraRadera
  16. Dina ljus såg riktigt goda ut:) Smak/lukt av apelsin och jordgubb kanske?!

    SvaraRadera
  17. Fint tema nå som alt lysner til,
    - lekre lys du viser;)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!