torsdag 8 april 2010

NaturNes desserter från 8 månader

Jag är en Buzzador. Som Buzzador får man utan kostnad testa nya produkter och tjänster. Sedan ska man dela med sig av det till vänner och bekanta, och på så sätt sprida kunskap om en produkt. Skulle du också vilja bli Buzzador? Klicka då här!

Jag har återigen fått äran att vara Buzzador för något riktigt bra - nämligen NaturNes olika desserter från 8 månader. Det finns två olika smaker: äpple/banan och äpple/päron.

Det som är speciellt för just NaturNes är att de utvecklat en egen metod för att skonsamt ångkoka maten. Eftersom både koktid och optimal temperatur varierar för olika råvaror så ångkokar de dem separat. De blandas sedan. Det gör att både smak-, färg- och näringsämnen bevaras på ett unikt sätt.

NaturNes förvaras även i en smart plastförpackning, som kan återanvändas, diskas i diskmaskin och frysas. Och om man inte vill spara den, går det att återvinna hela förpackningen. Den är nämligen gjord av polypropen, vilket gör att mängden CO2 som släpps ut minskas med 25%.

De två desserterna jag fick testa var:

1. NaturNes Äpple/Päron med äppelbitar är en mild, god och nyttig fruktdessert, väl anpassad för barnets behov av fibrer och vitaminer. Den naturliga smaken kommer från 100% noggrant utvalda äpplen och päron. Fruktbitarna är anpassade så att barnet kan börja lära sig tugga och samtidigt njuta den goda osockrade frukten.

Innehåll: Äpple (85%), päronpuré (15%) och vitamin C.

2. NaturNes Äpple/Banan med äppelbitar är en riktigt god fruktdessert väl anpassad till barnets behov av C-vitamin och fibrer. Den naturliga smaken kommer från 100% solmogna äpplen och bananer och fruktbitarna är anpassade så att barnet kan börja lära sig tugga och samtidigt njuta av den goda osockrade frukten.

Innehåll: Äpple (60%), bananpuré (38%), citronjuice (2%) och vitamin C.

Vad tyckte då jag?
Jag smakade själv, och tyckte att båda desserterna var supergoda. Smaken påminner om hemmagjort äppelmos - utan socker - precis så som min mamma gjorde till mig när jag var liten. Jag gillar dessutom förpackningarna och miljötänket kring dem. Jag har sparat de flesta burkarna, och sedan lagt i hemlagad barnmat i dem. Perfekt att frysa in i!

Vad tyckte Lilleman?
Han diggar de här desserterna. Första gången han smakade, såg han lite skeptisk ut, när han fick en bit i munnen. Men han fann sig snabbt och åt vidare. Första tuggorna framkallade även en liten "surmin", som om han tyckte att det smakade surt. Men även det släppte! Nu tokgillar han dem, och så fort jag tar fram en, vill han ha den genast. Inte sen. Nu. NU!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!