onsdag 3 februari 2010

Moment 22

Lilleman är förkyld och därmed täppt i näsan när han sover. Därför har jag lagt min kudde i hans säng. Så att han kommer upp lite när han ska sova.

Eftersom jag har lagt min kudde i Lillemans säng, kommer han upp lite. Då kan han sätta sig upp. Och då hålla sig vaken längre. Rent av vägra somna.

Om jag tar bort min kudde från Lillemans säng, kommer hans huvud längre ned. Han får då svårare att sätta sig upp.

Eftersom kudden då är borta, kommer Lilleman längre ned med huvudet. Då blir han täpppt i näsan. Men somnar snabbt. Och vaknar snabbt, pga nästäppan...

Min kudde i Lillemans säng - Lilleman har svårt att somna
Utan min kudde i Lilleman säng - Lilleman somnar, men vaknar direkt med nästäppa

Utan kudde - jobbigt
Med kudde - jobbigt

Ja, ni fattar va?



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!