torsdag 18 februari 2010

And the award goes to...

Jag har fått två väldigt fina awards den senaste tiden. Den första kommer från Nettan, och den andra från Fia. Båda är en Kreativ Blogger award, vilket känns extra roligt. Särskilt eftersom jag älskar att vara just kreativ. Jag tackar och bockar!

Från Nettan:


Från Fia:



Båda utmärkelserna går ut på samma sak:

1. Kopiera utmärkelsen till din blogg
2. Länka till den person som givit dig utmärkelsen
3. Berätta sju intressanta fakta om dig själv - det är här man måste börja tänka till...
4. Ge bort utmärkelsen till sju stycken, och tala om det för dem.


Okej, här kommer mina sju fakta:

1. (och den här finns det risk för att ni hört förr, särskilt om ni känner mig...) Jag kokar nästan alltid för mycket kaffe. Även om det bara är en person som ska dricka, sätter jag på minst 6 koppar.
2. Jag har haft diverse olika färger på mitt hår genom åren, och färgar/tonar håret minst två gånger om året. Dock har det ännu aldrig varit lila...
3. Jag har mani på att hålla rent i köket. Bänkytorna ska vara tomma och rena när jag lagar mat. Klarar inte av att ha alla ingredienser etc framme. När man har använt en sak, ställer man tillbaka den på en gång. Och ja, jag är smärtsamt medveten om att alla inte är som jag...
4. Jag ville en gång i tiden bli veterinär, men ändrade mig efter ett snack med en taxichaufför på väg till högskoleprovet. Och än idag kan jag ibland ångra mig, att jag trots allt inte valde den banan... Men om jag valt veterinär, hade jag inte träffat min fantastiske Pappersgubbe, och inte fått de två underbara barn jag nu har. Så jag är nog rätt nöjd ändå ;)
5. Jag har en gång i tiden, när jag pluggade på Stockholms Universitet, varit utspökad i overall med påsydda djungeldjur samt grönt hår i snyggt spret, och kallades då General Susanne.
6. Jag grät när min vandrande pinne dog. Fast jag undrade vem som mådde sämst - pinnen hette nämligen As...
7. Jag tillhör ett ordensällskap - Grodorden. Googla det ni!

Vilka vill jag nu ge en kreativ utmärkelse
(välj själv vilken ni vill ha av de två ;)) till? Jo, följande:
1. Värmdömorsan, en kreativ kvinna som har kämpat för att byta karriär till ett mer kreativt yrke
2. HUSnrNIO, en inspierande blogg med härliga bilder
3. Ulrika Gabriel Inspiratör, definitivt en kreativ kvinna, som fått halva blogg-Sverige att rensa upp i sina hem
4. En bulle ur ugnen, för att jag bara älskar alla fina bilder hon gör
5. Kalasgott, för hennes härliga kakrecept
6. Blah Blah, för att hon helt enkelt är en kreativ person - på många sätt
7. Yogamamma, för att hon genom sin blogg kan utstråla harmoni och lugn, och gör att man själv blir en mer kreativ människa.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

  1. Tusen tack!!! :) Önskar dig en superhärlig helg! Kram, Jennie.

    SvaraRadera
  2. Åh nu bidde jag glad. Tack så jättejättemycket! :) Stor kram och ha en härlig kväll och helg!

    SvaraRadera
  3. Tack härliga du! Trevlig helg och stor kram från mig.

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!