söndag 3 januari 2010

Nya året suger hittills - så nu kan det väl bara bli bättre?

Nytt år. År 2010.
Vad är lämpligare än att starta det med en härlig dunderförkylning?
Huvudet är som en enda slembobba, halsen svider, kroppen värker och jag har feber. Man skulle kunna säga att jag är den döende svanen.
Visst låter det lockande? Ungefär lika lockande som en romantisk weekend på en svinfarm...

Pga denna långt ifrån roliga påhälsning, sitter jag själv hemma (medan resten av familjen äter god middag hos vänner och far som tokar i deras pulkabacke) och tycker synd om mig själv. Glor på skit på TV:n. Svullar skumtomtefudge (mycket bra för att bota förkylning...). Slumrar i soffan med en filt om mig och en katt på magen. Vilket skulle vara helt OK normalt. Om inte kroppen gjorde sig påmind stup i kvarten.

Men jag klagar inte jag.
Nejdå, jag biter ihop.
Tar mig fram likt en lejoninna.
Inget kan stoppa mig.

Eller så är jag bara en ynklig liten tvåbarnsmorsa med en skitförkylning...



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!