lördag 3 oktober 2009

En religös ma(ä)ssa?

I morgon ska jag på mässa. Men inte högmässa. Så kyrkligt blir det aldrig här hemma. Näe, vi ska på en annan form av religiös dyrkan - UnderBARA BARN-mässan.

Som den ganska nyblivna tvåbarnsmorsa jag är, tar jag självklart med mig hela familjen till denna tilldragelse. Vet inte vad vi kommer att springa på. Men vi kommer att dela upplevelsen med en massa folk. Och Magda med familj (ja, de tillhör förstås också kategorin folk).

Känner på mig att det blir en sektliknande upplevelse. Kanske kommer jag att se ljuset? Få en uppenbarelse av Mässmodern. Det finns seminarier att gå på. Montrar att kika i. Och har jag otur, kommer shoppingdjävulen och biter mig. Hårt. Och länge. Nån som känner en exorcist?

Och billigt blev det - tack vare Sus tävling. Jag vann en entrébiljett till evenemanget. Värde 104:- Tack för det Sus - och tack för det Skruttan, som gav mig ett vinnande citat!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!