torsdag 3 september 2009

Simma lugnt!

Lilleman är inte så värst förtjust i att bada. Han blir ledsen, så fort hans tår nuddar vattnet. Eftersom vi anmält oss till babysim, tänkte jag att vi måste försöka se om vi kan vänja honom sakta. Därför badade jag med honom i badkaret. Det funkade bättre än badbaljan, då han kommer närmare mig i badkaret. Först kinkade han lite, men efter ett tag tyckte han att det var helt OK. Han låg till och med på rygg och babblade.

Igår var det dags för babysim. Skruttan har ju gått och simmat, sedan hon var liten plutt, och hade bara uppehåll senaste terminen. Det blev liksom för mycket för en höggravid Susanne... Men nu var det alltså dags igen. Nu går vi på sk syskonsim, dvs båda barnen badar samtidigt. Pappersgubben tog hand om Skruttan, som simma runt likt en säl i vattnet. Hon hade definitivt saknat att bada! Hon hoppade som en galning från bassängkanten.

Jag tog hand om Lilleman, som tog det lugnt och kände sig för. Och bestämde sig ganska snabbt för att han gillade den här grejjen med babysim. Han log och skrattade mot de andra barnen. Han babblade och myste, när han låg på min axel och gled runt. Han tittade förundrat på den rosa bollen som jag blåste på. Och när det var dags att duscha efter badet, låg han bara och njöt i badbaljan. Så Lilleman har bestämt sig - det här med babysim och bada är OK!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!