tisdag 15 september 2009

Man kan inte annat än att älska honom

Ammar Lilleman. Lillkillen är hungrig och käkar ordentligt. Länge. När han är klar är det dags för obligatoriska rapen. Gullar med honom och säger: "Är du mätt nu? Kommer det ett tack för maten nu då?"
Lilleman replikerar med en rap och en stor spya. Över hela mig och honom.

Oki, tänker jag, vi byter väl om då. Hämtar rena kläder till honom och mig. Byter mina. Passar på att byta Lillemannens blöja när jag ändå byter kläder. Lilleman ligger och skrattar glatt i soffan. Jag tar av honom blöjan, och hinner inte mer, för då kommer en bestämd strilande stråle från Lilleman.

Och så är vi redo för ytterligare ett klädbyte...



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Haha va jag känner igen mig. Wiggo hade en himla förmåga att alltid kissa på oss när vi bytte blöja.
    Härliga tider!

    SvaraRadera
  2. Imorse när Max var päklädd i hallen så tog jag upp Melvin för att ta på honom och då är han alldeles blöt på ryggen. Han har alltså bajsat ända upp på ryggen. Så det var in under kranen och allt... Då blir man också väldigt glad ;-)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!