Vi har ComHem som internetleverantör. Det suger. När nätet funkar är det toppen. Snabb mottagning. Inga väntetider. Men det är när det funkar. Tyvärr gör det inte det så ofta numer. Vi har haft strul i ca ett halvår med att nätet bara "dör" hipp som happ och sedan kommer tillbaka utan anledning och vid helt skilda tillfällen utan gemensam nämnare. Så för några veckor sedan tröttnade jag och ringde kundservice. Efter att ha blivit bortkopplad ett par gånger kom jag fram. Fick svara på en massa frågor som gjorde varken mig eller personen i andra änden av luren klokare. Samtalet slutade med att de skulle återkomma. Det gjorde de inte. Pappersgubben ringer upp (han blev minsann inte bortkopplad...). De skickar ut en gubbe. För att titta. Gubben kommer några veckor senare. Och tittar. I 1 1/2 timme. Och så byter han alla sladdar. Säger att han inte vet vad felet beror på, men att det nu borde funka. Två timmar efter att han åkt är nätet nere igen... Och nu är det värre än någonsin. Det är få tillfällen då jag slår på datorn och nätet funkar. Det suger! Imorgon ska Pappersgubben ringa igen, och om de inte åtgärdar då, blir det byte av leverantör. Sådetså!
Läs även andra bloggares åsikter om com hem, suger, internet, leverantör, betyg, dålig, internetleverantör
Varför kan det inte bara funka. Datorn är ju en del av livet nu och då vill man ju att det ska fungera.
SvaraRaderaLycka till. Kram