fredag 15 maj 2009

Eurovison song contest - semifinal 2

Dags för schlagerfantasten Susanne att sammanfatta gårdagen... Man kan säga att det fanns en stor besvikelse och en stor glädje - och bägge hade med programledarna att göra. Besvikelsen var att de även höll i semifinal 2, och fortfarande var lika kassa som i semifinal 1. Glädjen bestod i att de inte kommer att leda finalen på lördag - tack och lov!!!!

Lite andra plus och minus kommer här:

  • Norges bidrag gick vidare - och det är verkligen en bra låt! Och Alexander har en härlig utstrålning på scenen. Man blir glad av att se detta bidrag!
  • Azerbadjan, med vår egen Arash i spetsen, gick vidare. Precis som jag trodde, blev det ett toppenbra framförande och låten fastnar definitivt!
  • Irland hade ett bra bidrag - lite Sahara Hotnights över tjejerna. Och det gillar jag!
  • Greklands bidrag var trallvänligt, och Sakis var en sprallig och glad typ. Helt OK.
  • Svenska bisittarna gjorde ett mycket bättre jobb än under semifinal 1. De lyckades till och med få mig att skratta till ett par gånger - framför allt vid kommentarer kring programledarna.
  • Danmark blev en besvikelse. När jag sett låtens video, har den känts riktigt bra. Men när den framfördes live, blev den helt platt. Brinck rörde sig knappt, utan stod mest stilla och jazzade - funkade inte alls för mig!
  • Slovenien - kom igen... Några män som står på scen och låtsas spela fiol,och sedan en stackars kvinna som får vara med ett kort tag och ta några toner - inte direkt schlager va?
  • Falsksång - framför allt från Ungerns bidrag. Hans röst höll inte alls, utan svajade på tonerna hela tiden. Illa!
  • Hade önskat att Sakis för Grekland hade haft en ännu starkare röst, med lite mer karaktär i. Då hade han nog nått fram lite mer i låten, och sången hade fått mer tyngd, vilket hade resulterat i ett högre betyg!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Huva, jag drömmer mardrömmar om Greklands bidrag. Förstår inte vart killen har lärt sig att dansa.. Urk. Däremot var jag glatt överraskad av Moldaviens bidrag, himla bra folksång. Tur att smaken är som baken... ;-)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!