fredag 13 mars 2009

En riktigt god morgon!

Idag är det min sista dag som heltidssjukskriven. På måndag börjar jag jobba 50%. Därför tänkte jag idag passa på att bara ta det lugnt. Att vila. Hämta krafter. Steg upp vid 10-tiden, efter en skön sovmorgon. Lagade en rejäl frukost bestående av Susannes piffiga äggröra (det enkla receptet kommer under dagen...), en skål med fil och nyttig müsli, paprika och ett glas grapefruktsjuice. Till det serverades "Tertors vrede", dvs den spännande boken jag för närvarande läser. Och sedan avslutade jag en en stor kopp varmt och gott te (Näe, inte lakritsteet - det har jag gett bort till Magda, som konstigt nog gillade det). Under frukoststunden passar samtidigt solen på att visa sitt vackra ansikte, och lyste in genom fönstret. Landade på mitt ansikte och värmde mig.

Allt som allt har det varit en helt underbar morgon - nu väntar jag med spänning på vad resten av dagen har att ge. Det är ju trots allt fredagen den 13:e

Ha en härlig fredag alla ni därute - och njut av stunden!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. åh vilken underbar blogg design..kär blev jag:)

    Underbar blogg som jag ska ta mig tid att kolla igenom ordentligt sen..
    kramizar

    SvaraRadera
  3. carola: varmt välkommen!!!

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!