söndag 4 januari 2009

Nytt år - nya projekt!

Det är skönt att vara ledig. Men ibland måste man även ta tag i de sura sakerna under ledigheten, för när ska man annars hinna med dem? Därför har vi städat som tokar här hemma. Först var det vanlig städning som gällde, dvs dammsuga, dammtorka etc. Men nu har vi gått över till de tyngre artilleriet. Organisera de rum som bara står och fylls med diverse skräp. Kasta massa skit. Själv har jag renast mitt skrivbord. Det låter kanske inte så betungande, men om jag talar om att jag inte gjort det på ett halvår kanske ni kan ana? Man såg liksom inte bordet längre under allt bråte. Jag har kastat tonvis med gamla tidningar, gamla räkningar, gamla kvitton och annat matnyttigt. Papper har sorterats in i mappar. Högar har betats av. Och helt plötsligt såg ett vitt bord åter dagens ljus - eller snarare glödlampans ljus - och världen känns med ens lite ljusare!
Bilden är som alltid klickbar

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!