onsdag 17 december 2008

Vi turas om...

...att vara sjuka i vår familj. Igår var det Skruttans tur. Hon är förkyld och igår kväll/natt spydde hon två gånger. Antagligen var det inte maginfluensa, utan slem i halsen som hon hostade upp och därmed startade kräkreflex... Idag har Pappersgubben varit hemma med henne, och hon verkar mycket bättre. Hon har dessutom inte spytt något mer - skönt!

Själv har jag fortfarande en hel del sammandragningar, framför allt på kvällen. När jag var gravid med Skruttan hade jag knappt en enda sammandragning, men den här gången verkar det visst annorlunda. Delvis beror det nog på att jag jobbat så in i vassen mycket och varit uppstressad pga mycket på jobbet. Men jag får se om det fortsätter efter tre veckors julledighet. I så fall kanske det blir aktuellt med deltidssjukskrivning. Men jag hoppas att det ska ge sig under ledigheten.

På de härliga sammandragningarna har jag nu också fått foglossning - något som jag inte heller hade med Skruttan. Det hugger till i ryggen ibland som om någon stack en kniv i den. Men än så länge är det inte så farligt. Hoppas bara att det inte blir värre...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Usch va jobbigt att V blivit sjuk. Jag har hört att det går nån slags magsjuka när man bara kräks 1 eller 2 gånger sen är man som vanligt igen. Det var antagligen den W åkte på för en vecka sedan.
    Va tråkigt att du åkt på foglossning. Det gör ju så förbaskat ont. Krya på er!

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!