onsdag 12 november 2008

Min lilla tös håller på att bli stor!

Idag är jag så där stolt som bara en mamma (eller pappa för den delen) kan bli. Ni vet så där nästan fånigt stolt. Sådär så att man inte kan låta bli att skryta lite i sin blogg till exempel. Så stolt är jag idag. Anledningen? Vår lilla Skrutta är nu i stort sett blöjfri på dagarna!!!!

Hon har varit rätt så torr enda sen i somras här hemma, men ibland har det såklart hänt olyckor. Och vi har satt på henne blöja när vi åkt någonstans. Det stora problemet har varit dagis, där de inte riktigt tagit tag i saken - trots att vi tjatat!!! Tillslut tröttnade jag i måndags och lämnade henne på morgonen utan blöja. Talade om för personalen att hon nu inte har en blöja på sig, och att de får passa på henne under dagen. Och vet ni, under den dagen skedde det bara en olycka på dagis! Och sedan har det blivit ännu bättre - igår och idag har hon varit blöjfri hela tiden (förutom när de varit ute och gått i skogen), och inte en enda olycka har skett!!! Inte ett enda par nedkissade byxor på två dagar!!! Och hon är inte ens 2,5 år än!!! Gissa om jag är stolt?

http://www.workingmother.com/web?service=blogphotoservice/723

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Va duktig V är. Förstår att ni är stolta.
    W har varit blöjfri(på dagen) sen i början på sommaren och snart är det nog dax att ta bort nattblöjan oxå för oftast är blöjan torr på morgonen.
    Lycka till kram

    SvaraRadera
  2. Grattis! Det är ganska skönt att bara ha ett blöjbarn i taget kan jag säga. Jag vadade i blöjor här hemma ett tag;) Och kostnaden ska vi inte prata om.

    Simon är också blöjfri men vill fortfarande göra nummer två i blöja.

    SvaraRadera
  3. Värsta duktiga tjejen! :)

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt, vad duktig hon är! Förstår att ni är stolta! Börjar väl bli dags att ta tag i det här hemma också, har hållt på i omgångar men lagt av vid bakslagen som kommit, man vill ju inte tvinga heller. Men det skulle ju vara skönt att slippa hälften av alla blöjbyten...

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!