onsdag 27 augusti 2008

Tiden går så fort...

Känner mig lite nostalgisk idag. Sitter och tänker på min lilla tjej, som helt plötsligt (känns det som i alla fall) blivit stor. Idag skruvade Pappersgubben ihop hennes nya säng. En växasäng från IKEA (Vi köpte den begagnad med madrass och allt för bara 300:-. Det kallar jag ett kap). Hon har nu blivit så gammal att hon kan sova i en "riktig" säng. Nu ställer vi undan spjälsängen för den här gången...
Vi avslutade kvällen med att ta ett bad tillsammans - jag och Skruttan. Hon busade som en toka, och mitt hjärta svämmar över av kärlek. Hon känns helt plötsligt så stor, när hon pratar med mig om vad hon gjort på dagis idag. Slutligen nattade jag henne. Hon hade lite svårt att komma till ro, så hon fick ligga en stund i min famn. Återigen infann sig insikten att liten blir stor. Hon var så lång i min famn. Jag minns så väl hur lite hon var som nyfödd, när jag stod och vyssade henne i famnen.

Älskar dig mest av allt i hela världen
min underbara dotter!!!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Det låter som en jättemysig kväll! Ja, visst känns de stora nu? Talet gör nog mycket.

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!