onsdag 27 augusti 2008

Det är inte alltid kul att jobba

Seeeeeeegt på jobbet idag. Skriver rapport. Skitkul! Verkligen... Finns det något som kan få en mer oinspirerad? Att sitta och skriva en trist rapport om ett lab. arbete jag gjorde för ett halvår sedan (ja, jag borde ha skrivit den tidigare...) - kan det bli mer spännande? Jag känner att det verkligen lyser i ögonen på mig, och de små grå jobbar för fullt - not! Istället vandrar tankarna iväg på helt annat håll; när hämtar Pappersgubben Skruttan?, Fixar han middagen?, Undrar om man inte skulle ta och göra om lite hemma i sovrummet (inspirerad av Becca)..., Var tog solen vägen utanför fönstret?, etc.

Någon som känner igen sig?


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

  1. Jag är allergisk mot papper och pärmar.Tror bestämt jag måste ta upp det med min chef.

    SvaraRadera
  2. Det är så mysigt att höstpiffa lite, så det tycker jag absolut ni ska göra!

    Söt gubbe! :-D

    SvaraRadera
  3. Sus: Aha, det är kanske därför jag sitter och nickar till framför datorn hela tiden - jag är ju uppenbarligen elallergiker ;)

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!