söndag 25 maj 2008

S-k-i-t!

Det summerar ungefär status här hemma just nu. Jag är jättedålig med ett halsont som vägrar ge sig. Det känns som om någon liten sate sitter med en kniv och skär små skåror i halsen. På det verkar det som om jag har en härlig öroninflammation på G - underbart! För att inte nämna feber och snuva... Knaprar Alvedon och försöker hålla mig flytande till imorgon. Då blir det definitivt en tur till vårdcentralen, och jag lämnar den inte förrän jag fått antibiotika! Dessutom får Skruttan följa med, eftersom hon inte heller har blivit frisk än. Även hon klagade lite idag över ont i ena örat... Katten verkar i alla fall må bra nu, och kissar som han ska. Pappersgubben ger honom vatten ett par ggr om dagen, eftersom han dricker alldeles för lite, vilket kan orsaka stenar i urinen. Stackars Pappersgubben går nästan på knä här hemma, eftersom han får pyssla om oss sjuklingar. Men än så länge är han i alla fall frisk...

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!