tisdag 13 maj 2008

Kärlek!

Vad härligt det är med ett barns kärlek egentligen. Den är så kravlös. Ikväll när Pappersgubben skulle lägga lilla Skruttan, så ropade jag efter henne när hon var på väg upp för trappan till sitt sovrum:
"Får mamma säga godnatt till dig?"
*tassande i trappan*
*dottern kommer in i arbetsrummet, där jag sitter framför datorn*
"Säja g'natt mamma"
"Vill du säga godnatt?"
"Mmmm..."
Jag lyfter upp Skruttan i knät och kramar om henne som bara en förälder kan. Hon lägger sitt huvud mot min axel och "gosar in sig".
"Mamma älskar dig gumman!"
"Mmmm, äkar dej..."
"Godnatt hjärtat"
"G'natt mamma"
*Skruttan avslutar med en stor kram till och en puss*
Har bara ett ord att säga: KÄRLEK!!!
Älskar dig mer än livet självt min underbara dotter!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!