torsdag 29 maj 2008

En liten täppa

Kunde inte hålla mig. Är ju fortfarande sjukskriven för halsflussen. Börjar sakta må bättre nu. Så jag kunde inte låta bli. Att plantera fröna till salladslandet alltså. Det är så irriterande när man börjar känna sig lite friskare, men ändå inte tillräckligt frisk. Det kliar i kroppen och man får svårt att sitta still. Trots att man fortfarande borde det... Jag kunde i alla fall inte hålla mig - och det var faktiskt på tiden att fröna kom i marken. Men det var ungefär den fysiska ansträngning jag klarade av idag. Nu är jag trött och ska lägga mig en stund på soffan och vila. Rensade lite ogräs, planterade och vattnade och voilá - ett salladsland är fött! Ser kanske inte så mycket ut för världen just nu, men om någon vecka borde det ha börjat spira... Återkommer med nya foton då!
Klicka på bilden om du vill se den i större format

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Skulle också vilja ha en liten täppa...

    SvaraRadera
  2. Rebecca: Ja, det är så härligt att kunna gå ut och plocka in helt egenodlade grönsaker som är helt obesprutade!

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!