onsdag 5 mars 2008

En kaskad av foton

Syster Mini-Me fyllde hela 17 år i lördags - GRATTIS systra mi!!! Här blåser hon ut alla 17 ljusen på en gång. Det märks att hon är sångerska med de lungresurserna...

Utslagen Pappersgubbe som bara "vilar ögonen en stund" hemma hos mor min. Stackarn har verkligen fullt upp just nu, med både sambo, dotter och villa att ta hand om och på toppen av det ska han strax disputera!!!

Vi var på PizzaHut i söndags kväll och åt lite familjemiddag jag, Pappersgubben och Lilla Skruttan. Jag fick ett långt hårstrå i min pizza (blä!) och tösen fick lite mjukglass till efterrätt (populärt!). För säkerhets skull använde hon tvåskedarsprincipen för att skopa i sig så mycket glass som möjligt *hihi*

Åkte till Kungens kurva idag efter jobbet och se där, de hade visst rea på Hemtex... Köpte följande: en kökshandduk med temönster, en rosa skärbräda i form av en igelkott (jättesöt!), en grön skärbräda i form av ett päron (superbra liten händig sak!), grå gardin med vitt mönster till sovrummet (matchar krukorna nedan!) samt en skir, vit gardin med träddekoration i vit sammet på (syns tyvärr dåligt, men den är jättefin! En riktig vårgardin.) till vardagsrummet.

När jag ändå var i Kungens kurva passade jag på att även köpa lite fina blommor hem. Vi hade ganska många blommor innan vi flyttade till huset, men vi har lyckats ha ihjäl dem strax innan, under och efter flytten (de dog antagligen av akut vattenbrist...). Nu kände jag dock att vi var redo att utöka lite på blomstersidan. Därför köpte jag två lila St. Paulier och en "palmliknande" växt (vi har lila/grå tapeter i sovrummet). Placeringen blev i de nya krukorna som stått tomma i sovrummet ett tag. Fint va?!

Tog även en tur till Apoteket (som var mitt egentliga ärende) och införskaffade lite nödvändigheter samt "skrämma-bort-fästingar-droppar" till katterna - vill inte ha fler fästingar i huset!!! Kände mig dock inte nödgad att fota dessa högst intressanta föremål... *hehe*

För ett tag sedan köpte vi en bit vaxduk på EKO. Jag tänkte klä Skruttans lekbord med den - då gör det inte så mycket om hon kladdar och har sig. Visst är den söt?!?!

1 kommentar:

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!