söndag 10 februari 2008

Ni undrar säkert...

...vad jag pysslat med de senaste dagarna? Svaret? Massor! Här kommer ett sammandrag:

Fredag: Fullt ös hela dagen! Det började med att golvläggare kom och tittade till vårt golv, eftersom det är glipor mellan brädorna på en del ställen. De fixade till det - och nu är det superfint! Strax efter att de hade åkt, kom Becca med Tobias och Alicia på besök. Det var alldeles för länge sedan vi såg dem, så det var verkligen på tiden nu! Jag bjöd på "Kesoplättar med zucchini" (recept kommer imorgon), vilket gillades av både mammor och barn verkade det som . Både Lilla Skruttan och Alicia åt som tokar! Efter maten bjöd Becca på nyttiga semlor, som var riktigt goda! Därefter busade ungarna lite och sedan var det dags att sova (ungarna då, inte vi mammor - tyvärr! ). Därför tog vi en promenad, och vips somnade alla små! Skönt!!! Väl tillbaka så var det dags för vännerna att åka hem, så vi sade adjö. Tack Becca och ungar för en jättemysig fredagseftermiddag! Strax efter att Becca med barn hade åkt, kom mor min med familj (syster Mini-Me och styvpappa Handy-Man). Återigen fikades det, och den här gången bjöd jag på nyttiga muffins till fikat. Mamma tog sedan med sig Skrutt, eftersom hon skulle vara barnvakt. Jag och Pappersgubben åkte nämligen och såg Naturvetarspexets föreställning "Karin Månsdotter" på kvällen. Det var riktigt kul, och som den gamla spexare jag är, sög det lite i spextarmen när jag tittade på föreställningen - det är ju så himla kul att jobba med spex!!!Lördag: Sovmorgon (Skruttan var ju hos sin mormor)!!!! Hämta Skruttan och sedan iväg till föräldraträff! Jätteroligt att återse alla barn och föräldrar igen!!! Barnen härjade runt för fullt och föga förvånande var Skruttan värst... Efter träffen bar det hemåt till en kväll framför TV:n och Melodifestivalen. Inte mycket att hurra för denna gång... Jag säger bara - Amy Diamond och Christer Sjögren?!?! Hallå, hur röstar ni svenska folket???

Söndag: Hela dagen tillbringade vi på IKEA, och när jag säger hela dagen menar jag verkligen hela dagen (förutom någon halvtimme på Lindex - se foton)! Jag är helt slut nu!!! Ska bli skönt att komma till jobbet imorgon och därmed lite lugn och ro *hehe*

1 kommentar:

  1. Tack för en supermysig fredag med god lunch och trevligt sällskap! Vad fint du gjort med scrapen, och vilket roligt kort du fick på Tobias i docksulkyn! :-D

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!