tisdag 15 januari 2008

Oj, oj, oj!!!!

Att det var så här jobbig att vara fulltidsarbetande mamma visste jag inte... Igår var det premiär för vårt komplicerade vardagspussel med lämningar och hämtningar. Jag hade hand om både lämning och hämtning. Eftersom jag måste jobba mina 8 timmar + lunch och jag har 1,5 timmar extra resväg nu, så kan ni tänka er hur mycket egetid man får över... Igår åt jag dock middag hos mamma. Dessutom kom även Pappersgubben dit när han slutat jobba, och vi bjöds alla på fika med hemgjord semla - MUMS! Vi åkte inte från mamma förrän strax efter 20, så det var bums i säng för Skrutt när vi kom hem. Låååång dag för oss alla! Idag var det Pappersgubbens tur att lämna hos mamma, och jag skulle hämta medan Pappersgubben passade på att spela lite innebandy. Själv gick jag upp tidigt i morse och var på ett vattengympapass innan jag började jobba. Jag åkte förbi Konsum på vägen till mamma och inhandla lite snabb middag (räkor, Kvibille ädel, babayspenat, tomat och paprika), som jag åt hos henne. Sedan drog jag och Skrutt därifrån och kom hem strax före 20, precis som Pappersgubben. Han fick då ge gröt och stå för nattnignen medan jag gick och fixade middag (till imorgon som man kan värma på lätt), startade en tvättmaskin, vek och hängde in tvätt.
Som ni hör har vi verkligen fullt upp och det har tar verkligen all vår tid. Nu har jag i alla fall tagit mig en stund framför datorn och bloggen för att uppdatera er lite med mitt hektiska liv (som bara verkar bli hektiskare...). Det som är skönt är att det verkar fungera utmärkt att lämna bort Skruttan. Hon har inte ens varit ledsen när vi lämnat henne - känns jätteskönt! Nu ser jag i alla fall fram emot onsdag då svärmor är här med Skruttan (inget lämnande och hämtande) och torsdag då Pappersgubben sköter logistiken.

4 kommentarer:

  1. Ojsan, jag blir utmattad bara av att läsa hur ni har det! Kämpa på..

    SvaraRadera
  2. Ni kommer nog in i det snart! Det är värst i början innan man får rutin på det. Men mycket tid över blir det ju inte...

    SvaraRadera
  3. Ja det låter väldigt jobbigt, får ångest bara jag tänker på att man ska börja jobba!

    SvaraRadera
  4. Tack för gulliga och uppmuntrande ord! Ja, det är verkligen fullt upp. Men jag tror nog att det blir bättre i höst när vi fått in henne på dagis, och då slipper allt extra resande som nu stjäl kvalitetstid.

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!