måndag 19 november 2007

Rolig och innehållsrik helg!

Jag har haft så fullt upp att jag inte hunnit avrapportera förrän nu...
Lördag: Hela lilla familjen åkte till Sickla för lite shopping och familjedag. Vi började dagen med att äta lunch på Koloni Garden - ett supermysigt fik som ni bara måste testa om ni är i Sickla! Där belv vi kvar i 1,5 timme(!) och åt både lunch och fikade. Lilla Skruttan fick pannkakor med björnbär och vaniljkesella, och det föll henne helt klart i smaken! Efter den lååånga lunchen gick vi och stosade lite. Vi var in på Tygvaruhuset och jag köpte tyg som jag ska använda för att sy lite till skruttungen *låtsas vara den superhändiga mamman som hinner med allt*. Sedan hittade Pappersgubben också ett par skor - välbehövligt, eftersom karln bara har ett par hela skor! Det blev inte förrän sent på em som vi packade in oss i Vovven 2.0 och åkte hemåt, mycket nöjda med dagen! När vi kom hem var det sedan dags för operation storstädning - men det är en helt annan historia...
Söndag: Fikagäster (Skruttans lekkamrat Maja med familj) på fm. Vi fixade lite fika och smörgåsarna. Barnen fixade kaos. Vi hann fika och umgås mellan varven också *hihi*. Det var jättetrevligt att träffa Maja med familj - nu väntar vi nyfiket på att få se deras nya hus... Efter fikat var vi ute på en kort promis och sedan bar det av till miniplasket som vanligt på söndagar. Behöver jag nämna att vi var rätt så möra på söndag kväll?
Måndag: Har extremt dåligt samvete för att jag inte lyckas hålla vad jag lovar och fixa matsedelsmåndag denna veckan heller *skäms på mig* Åt supergod middag som Pappersgubben fixat: stekt aubergine, soltorkade tomater, pinjenötter, halloumiost. Allt detta blandade han med mitt senaste Buzzador-tillskott: protein och omega-3 berikad pasta. Pastan var jättegod faktiskt och hela maträtten var såklart mumsig! Om ni har möjlighet - testa den här pastan - supergod och supernyttig!

1 kommentar:

  1. Låter som om ni haft en riktigt mysig helg! Vi med! Men nu är vi lite förkylda o vilar hemma... Kram

    SvaraRadera

Låt fantasin flöda och skriv vad som faller dig in. Dock censurerar jag - varken reklam eller "besöksraggning" är välkommet!